De planning…

sinterklaasstrand

Ik kom er net achter dat ik al zeker 3 weken tegen iedereen zeg dat we over ongeveer een maand gaan vertrekken. Het is maar goed dat we de verhuisdatum in de tussentijd een week hebben opgeschoven, anders zouden we nog maar 2 weken hebben in Nederland!

De dagen glibberen als natte hotelzeepjes door mijn vingers en net als ik denk dat we goed op schema lopen ontdekken we dingen als: ‘je opstalverzekering doet het niet meer als je niet in Nederland woont. En trouwens, al je andere verzekeringen ook niet.’ Rechtsbijstand kan best handig kan zijn als je je huis gaat verhuren en een reisverzekering … dat hoef ik niet uit te leggen denk ik.

Ik ben zo iemand die zo rond de jaarwisseling gaat nadenken over de zomervakantie en als we terug zijn van vakantie begin ik zachtjes aan met de inkopen voor Sinterklaas. Volgens een dergelijke planning hadden we medio ‘98 moeten beginnen met emigreren. Liefst had ik gewacht op de perfecte huurder (een overijverige klusser met smetvrees had ik gedacht) om vervolgens de verhuizer te bellen, maar helaas werkt dat niet zo. Je huis is pas interessant als die beschikbaar is en een internationale verhuizer moet je 6 weken van tevoren inplannen.

Een vraag die iedereen stelt is of we al een huis en school hebben uitgezocht in Los Angeles. In Amerika werkt het zo dat een school wordt toegewezen op basis van je adres. Je kunt dus pas een huis uitzoeken als je een school hebt gekozen. Een school uitkiezen op basis van hun website en testscores zien wij niet zo zitten. We gaan dus straks bij aankomst pas scholen bezoeken en huizen bezichtigen. Behalve een Halloween feestje op het werk en een cultuurfeest op de Nederlandse school is er dus nog niks concreet voor de komende 2 jaar.

Sinterklaas inkopen heb ik ook nog maar niet gedaan, het zal er om hangen of de container vóór pakjesavond arriveert. Die spanning past wel bij het Sinterklaasfeest natuurlijk, ik vraag me toch af of je in de stemming komt voor een heerlijk avondje met 20 graden. Maar voel je vrij om kruidnootjes te sturen. Graag die met chocola. Het adres laat ik nog even weten. Hoop ik.

2 thoughts on “De planning…

  1. Hanneke says:

    Hi!

    Ik ben bezig om een travelblog op Facebook op te zetten. Een ieder die schrijft over reizen of wonen in buitenland kan lid worden!! Wil jij lid worden dan kunnen wij mee genieten van jouw blog, leuk!! Je vindt ons op write read and travelblog!! Ik hoor wel of je het leuk vindt dan voeg ik je tot de groep.

    Groetjes van Hanneke

    Like

Leave a Reply

