De laatste keer…

traktaties

Traktaties van Victor en Emma

De afgelopen week was de week van ‘voorlopig de laatste keer…’. We hebben ons te pletter getrakteerd.

Peter had zelf chocoladetruffels gemaakt voor zijn atletiekmaatjes. Niet in de laatste plaats omdat het zo geinig is om afscheid te nemen van volwassen mannen en vrouwen met een cacaorandje rond hun mond.

Wat de kinderen betreft wilde ik niet al te ingewikkeld doen. Ik heb eens lolly’s gemaakt van Oreo’s op een koffie roerstaafje. Dat was nu een toepasselijke traktatie geweest, maar destijds moest ik voor iedere 2 lolly’s die slaagden 4 mislukte opeten. Toen heb ik me voorgenomen om in het vervolg simpele traktaties te maken die ik zelf niet bijzonder lekker vind. Het werden rolletjes Mentos en Fruitella met een tekening/foto er op. Uitprinten, knippen, plakken, klaar. De juffen hadden duidelijk meer moeite genomen, van beide klassen kregen de kinderen een ingevuld vriendenboek mee naar huis. Emma’s juf had zelfs een tas laten bedrukken met een foto van de hele klas.

Maar goed, wij hadden dan óók nog een kinderfeestje, trakteren bij turnen, de laatste zwemles en een bezoek aan onze ouders in Groningen en Drenthe. Door al het afscheid nemen heb ik nauwelijks tijd om te laten doordringen dat ik deze mensen voorlopig niet zal zien. Ik kan me er ook nog weinig bij voorstellen dat we over een week op teenslippers rondslenteren aan de andere kant van de wereld. En dat dat geen vakantie is.

Waarschijnlijk is dit de laatste keer dat ik op deze plek een blogpost schrijf, de volgende keer is het avontuur écht begonnen!

2 thoughts on “De laatste keer…

Leave a Reply

