Bevalt het een beetje?

20151030_155838Onze eerste week in LA zit er al ruimschoots op en jongens dat viel niet mee zeg!
De kinderen hebben het op dag 1 wel uitgehouden tot bijna 19.00 uur maar waren desalniettemin om 3 uur weer wakker. En wij dus ook. Toch moesten er dingen geregeld en boodschappen gedaan. Naar de supermarkt gaan met 3 kinderen moet je sowieso nooit doen, nu ik weer helder kan denken weet ik ook niet waarom we dat op deze dag wel deden.
Victor wordt als hij moe is erg druk en luidruchtig, Coen wilde alleen maar worden vastgehouden en dan nog huilde hij veel, de rest van ons had hoofdpijn en een kort lontje. Na 4 dagen was ik nog nauwelijks het appartement uit geweest. Ik had zelfs nog niet alle koffers uitgepakt omdat ik voornamelijk op de bank zat, met Coen op mijn arm, te schreeuwen tegen Emma en Victor, niet zo zeer omdat ik boos was maar om me verstaanbaar te maken ondanks Coens gehuil.
Toch waren er ook leuke dingen, zoals een Halloweenfeestje van het werk, de eerste keer naar de Nederlandse school en Halloween ‘trick or treat’. Die laatste hadden Emma en Victor al de hele week naartoe geleefd: ze versierden het appartement met tekeningen van skelletten die Coen weer van de muur trok en in zijn mond stak.

Bij al deze gelegenheden ontmoeten we aardige mensen en bijna iedereen vraagt dan ‘how do you like Los Angeles so far?’.
Je kunt je misschien wel voorstellen, gezien bovenstaande, dat ik dan even stil val. Ik denk ook dat je bij een verblijf in het buitenland eerst en vooral dingen mist, voordat je alternatieven ontdekt. Of oplossingen, zoals bijvoorbeeld de broodbakmachine die we na 3 dagen al bestelden.
Los Angeles is niet een mooi stadje, zoals Gouda, wat je in een paar uurtjes kunt verkennen en concluderen of je je er wel of niet thuis voelt. Trouwens, ik vond het in Gouda leuk vanwege de mensen die ik in de loop van 10 jaar heb leren kennen, niet omdat het een mooi stadhuis heeft.
Nu we allemaal van de jetlag zijn bekomen kunnen we hier een beginnetje maken met ons plekje te vinden. Als we een huis en een school hebben gevonden en het echte leven weer een beetje is begonnen, dan pas kan ik beginnen met bedenken wat ik er van vindt.

2 thoughts on “Bevalt het een beetje?

Leave a Reply

