Gekkigheid

Heb je dat nou ook wel eens, dat je denkt: ‘wat zit dat arme schaap toch oncomfortabel in dat winkelwagentje. En is dit eigenlijk wel een hygiënische situatie?’
In Amerika zijn daar oplossingen voor.

In Amerika zijn namelijk overál oplossingen voor.

Heb je toevallig niet zo’n zin om een broek aan te trekken, dan run je al je errands gewoon vanuit de auto: eten, pinnen, brieven posten, medicijnen halen, je hondje naar de dierenwasstraat brengen, het kan allemaal ‘drive through’.
Wil je je boodschappen binnen een uur bezorgd hebben? Een kunstwerk van je moederkoek?  Balletdansen met een kind op je rug? Of liever tuinverlichting breien van een vuilniszak terwijl een papegaai in je oor schreeuwt? Ok, voor die laatste heb ik geen adresje maar als ik het kan verzinnen dan is het er vast. En als het érgens in Amerika te vinden is, dan zeer waarschijnlijk (ook) wel in LA.
Hier in LA woont heel de wereld. Als ik alleen al in onze straat kijk, dan zie ik Britten, Nieuw Zeelanders, Japanners, Vietnamezen, Chilenen, Amerikanen uit alle hoeken van het land en mensen van wie ik weer vergeten ben waar ze vandaan komen. En al die verschillende mensen nemen hun eigen producten en services mee. Je hoeft niet lang te zoeken om Deense broodjes, Dim Sum, hagelslag of Vegemite te vinden.
Of iemand die je huis babyproof maakt terwijl jij je tanden laat bleken in een mobiele salon in je voortuin.

Het lijkt wel alsof de natuur zich heeft aangepast aan alle gekkigheid om zich heen. Zonder ver van huis te gaan stond ik oog in oog met een kolibrie, struikelde haast over een opossum en spotte zomaar een pelikaan. (Wie een pelikaan niet zo bijzonder vindt heeft waarschijnlijk nog nooit geprobeerd om de weekboodschappen in zijn wangzakken te vervoeren.) Toen ik laatst een kudde badeendjes dacht te horen bleek er een groep parkieten over ons huis te vliegen.
En dan de planten!LAplanten

plantencollage

 

Als ik dan een plantje denk te betrappen op een saaie verschijning,

aloe1

dan groeit het ding vervolgens een drieëneenhalve meter lange een spriet waar ik de logica niet helemaal van inzie.

.aloespriet

Maar, ik heb geen recht van spreken. Ik behoor tot een species die een boodschappenkarretjeshoes heeft ontwikkeld voor extra hygiëne en comfort van een stelletje schoenzolenlikkende snotslingerfabriekers.

snotslingerfabriekers2

 

4 thoughts on “Gekkigheid

  1. puijkjes says:

    Whahahahaha. ..dat jongetje met zijn vinger richting de kat zijn arie….rol bijna van de bank van het lachen. En idd die cover zag ze in januari voor het eerst bij iemand in de target….Kon mijn ogen er niet vanaf houden en liep zo tegen de stelling pinata’s ….

    Liked by 1 person

  2. Llink says:

    Die grote rode woekerstruik die ook in bonsaiformaat heeft onze buurvrouw ook in de tuin. Het is net vuurwerk!
    En ik woon gewoon in een klein dorpje in Drenthe. 😉

    Liked by 1 person

Leave a Reply

