Swarry


swarryAls een buurvrouw in Nederland me had uitgenodigd voor een gezellige ‘swarry’ dan had ik haar gewoon uitgelachen en terug ge-appt dat haar Franse spelling wat werk nodig heeft. Nu mijn Amerikaanse buurvrouw ons uitnodigt voor een swarry slaat bij mij de onzekerheid toe.

‘Kom ik over als een ‘miss know it all’ als ik vraag of ze soirée bedoelt? Welke dertiger heeft het eigenlijk over een soirée? Bedoelt ze misschien toch echt swarry? Google Translate weet niet wat het is, Urban Dictionary ook niet… Misschien is het iets heel hips en typisch LA en vind ik er daarom niks over? Ben ik een muts als ik vraag wat het is? Natuurlijk bedoelt ze gewoon soirée. Maar dan nog kan zij daar iets heel anders mee bedoelen dan gewoon een gezellig avondje thuis. Misschien gaan we wel roulette spelen en moet ik me straks vreselijk inhouden omdat ik haar de hele avond ‘ryannevaplu!’ hoor roepen. Misschien is een soirée/swarry dat je een wedstrijd doet wie de meeste saucissons tegelijk in zijn mond krijgt. Of gaan we ieder een gans voeden met een trechter en van zijn lever ontdoen. Of erger nog, behelst het een karaoke van Franse chansons?’

Eén ding is zeker, ze hebben geen zwembad, dus het is zeker geen poolparty. Gelukkig. Ik heb dan ook gelijk geëresveepeed.

4 thoughts on “Swarry

  1. Linda de Kleijn says:

    Ha ha…geweldig! Wat een leuk verhaal. Ik ben erg benieuwd wat het nou uiteindelijk was… Hopelijk wordt vervolgd?

    Like

  2. Marian jongepier says:

    In Nieuw Zeeland was het:” Bring a plate”Wat moest je daar nu mee?Elk land heeft zijn byzonder heden. Als emigrant moet je om je zelf kunnen Lachey.

    Like

Leave a Reply

