Vakantie

Ik had voornemens voor deze zomervakantie. Het zouden 9 go with the flow relax-weken worden. Ik zou met 3 kinderen en 1 schetsboek naar het park gaan, een beetje doodlen, wat lezen, zo nu en dan wat opvoeden, visite uit Nederland ontvangen, wekelijks een cartoon maken, een Engelstalige portfolio site lanceren, dagelijks om 6 uur opstaan om te mediteren, een trui breien, regelmatig een stukje posten hier en op Betje.com, opvang vinden voor mijn wenskaarten en een Amerikaanse uitgever voor mijn jongste kind. Ik bedoel natuurlijk andersom. Maar gewoon lekker genieten van de vakantie dus.

Dat genieten is gelukt. Het ‘go with the flow’ ook, als worden verzwolgen door de golven van Crazytown daar ook onder valt.

In de praktijk was er ook nog het brengen en halen naar en van speelafspraakjes, kinderfeestjes, zwemles en Summercamp, bergen was, stapels boterhammen voor de kinderen uit de straat en kilo’s zand overal (echt overal). Verder een spontane vakantie naar Yosemite en visite uit Nederland die niet alleen ontvangen wilde worden, maar ook graag wat van LA wilde zien, uiteraard.

IMG_5372En zo kneurde ik met mijn wagentje vol kinderen en een oma naar Downtown LA en maakte een foto van ‘s wereld gelukkigste gezicht; ze verkopen erg leuke tasjes in Santee Alley. We stuiterden op een catamaran over de oceaan om dolfijnen te zien. Ik zette de wekker om 6 uur, om een wandeling te maken in Griffith Park voordat de hitte onze wimpers zou doen krullen. Ik racete naar Korea Town, overhandigde de autosleutel aan een boze man met een paardenstaart, die misschien niet zo eng was geweest als ik niet bij de uitgang naar binnen was gereden, maar die hoe dan ook de auto netjes weer voorreed na de Korean BBQ. We picknickten bij de oude verlaten dierentuin waar een wannabe Wonder Woman poseerde in een voormalig dierenverblijf.
Ik trok een LA Dodgers t-shirt aan om net te doen alsof ik iets van baseball snap. (We hebben gewonnen!) Ik dronk koffie uit een ‘cone’ op de Farmersmarket bij The Grove en liet me misselijk schudden in Universal Studio’s. Allemaal dingen die ik hoogstwaarschijnlijk deze zomer niet had gedaan als Lieke, Erik, Selene en Jonas gewoon een tentje op Texel hadden opgezet.
Zij lieten me allemaal weer een ander gezicht van LA en omgeving zien. Natuurlijk ook hun eigen gezichten en dat, lieve mensen, was het tofste gedeelte van deze zomervakantie.

 

Leave a Reply

